Efterår 2020 til forår 2021 01.08.2020  -  30.06.2021
Vejledning

Leg & bevægelse. børn 3-4 år (LB)

 Leg og bevægelse, børn 3-4 år m/forælder

Er du en frisk trold, som nyder at røre dig, og har du en voksen som elsker at tumle med? Så er LEG & BEVÆGELSE lige noget for jer. Her skal vi hoppe, klatre, danse, synge, spille bold, lege på redskabsbane og frem for alt have det sjovt. Det er 100% kvalitetstid med dig og din far/mor (eller anden voksen du deltager med), hvor både du og den voksne skal være aktive, og hvor tumling er i fokus.

Vi  er to idrætselskende og passionerede Hareskov-forældre til to piger på 3 år, som også deltager på holdet. Vi glæder os meget til at have det sjovt med jer og lave noget forhåbentlig rigtig fedt og modighedsskabende leg og bevægelse.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Dans & bevægelse (DANS6)
Dans og Bevægelse for børn 6-9 år

Kan du lide at høre sej musik, lege sjove lege og danse? På dette hold skal vi lære at bevæge os til musik, få pulsen op til sjove opvarmningslege. Vi danser til en masse forskellig musik og lærer forskellige koreografier.

Niveauet afpasses til deltagerne på holdet. Målet er at kunne opføre en lettere danseserie, udvikle motorikken og have det sjovt!

 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour - Mixed (PARK)

Parkour hold for børn i alderen 6-13+ år

Ideen bag parkour er at bevæge sig hurtigt og effektivt i flow rundt i sine omgivelser på en sjov og kreativ måde. Det er en udfordrende sport, hvor bevægelse, sundhed og sikker risikovillighed har højeste prioritet.

Parkour træningen på holdet tilpasses deltagernes erfaring og forudsætning, og der er ligeligt fokus på teknik og på styrke, så alle kan være med. Holdene er for: Mixed begynder/let øvede børn.

Undervisningen varetages af uddannede trænere fra Street Movement: http://streetmovement.dk
 
NB Som forælder bør du tjekke, at din barn er dækket af en ulykkesforsikring!
Tilmeld/Læs mere - (2)

Yoga for børn (YOGAB)
Yoga for børn

Igennem sjov & leg får børnene mere kropsbevidsthed, styrke, smidighed, & koordination. Børnene øver sig i fordybelse, koncentration, at komme i kontakt med åndedræt & at finde ro. Yoga giver respekt/kærlighed for andre & for sig selv. Yoga giver glade børn med godt selvværd.

På dette hold har du mulighed for som forælder at deltage med dit barn, hvis det er mindre. Større børn kan deltage uden ledsagelse. Alle aldre vil blive tilgodeset igennem forskellige aktiviteter & lege.

Medbring egen måtte!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Bootcamp (CORE)
Boot Camp M/K

”Bootcamp” er funktionel træning hvor hver enkelt presser sig til at yde det optimale. Vi anvender bl.a. slyngetrænere, ab-wheels, kettlebells og egen kropsvægt i et program med intensitet og fokus på træning af hele kroppen.

Vi laver det samme på begge hold, så du vælger bare det tidspunkt, som passer dig bedst!

Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.
Tilmeld/Læs mere - (2)

Senior Corefit (CORES)

Senior Corefit  

Holdet for dig, som vil i form med gode øvelser, hvor vi får brugt alle musklerne også lattermusklerne. Vi starter med fælles opvarmning og en typisk time vil være cirka 8 øvelser af 1 minuts varighed med en kort pause imellem hver øvelse, som vi kører
igennem 3 gange.

Holdet henvender sig til 55+ og alle kan være med uanset form og erfaring, da alle øvelser vil blive gennemgået inden start. Så kom og vær med til en sjov gang træning med høj puls og styrke.

Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (Y)
Yoga

Yoga for mig er, at finde glæden og roen i at være sig selv. Den giver mere energi, styrke, åbenhed, overskud, lindrer smerter og mindsker stivhed. Anusara yoga, baseret på Hatha yoga, giver sved på panden og lukker op for livsenergien.

Jeg vil gerne dele den følelse af ro, balance og centrering som man efterfølgende kan tage med sig ud i hverdagen. Medbring egen yoga-måtte.
 
Bemærk: Holdet varer 75 minutter 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga for alle (YB)
Yoga for letøvede og begyndere

Vi fokuserer på retning, præcision og stabilitet i stillingerne. For at få en god fornemmelse for retning arbejder vi med redskaber som klodser, bælter, tæpper og pøller, hvilke giver dig mere ro i stillingen – også selvom du ikke kan komme ind i den fulde stilling, vil du kunne opnå at få de fordele som stillingen giver.   

Redskaberne bruger vi også, hvis du har problemer med skulder, knæ, hofte eller ryg. Derfor er yogaen også for alle aldersgrupper og kropstyper. Ingen er for stiv til yoga, kom med åbent sind, så skal vi nok hjælpe dig med stillingerne. Vi introducerer stående, siddende, liggende og omvendtstående stillinger som giver styrke og smidighed samt en ro i sindet.

Yogastillingerne udføres med koncentration og med opmærksomheden rettet ind mod dig selv, hvilket giver dig en større kropsbevidsthed. Din krop og din opmærksomhed trænes til at være på din måtte.

Vi er begge yogalærer-aspiranter, og vi fungerer som et team, hvor vi vil skiftes til at varetage undervisningen, og der vil være en rød tråd gennem undervisningen i løbet af sæsonen. Vi glæder os til at dele vores store glæde ved yoga sammen med dig – om du er begynder eller har prøvet lidt yoga før og/eller har lyst til mere.
 
Til undervisningen skal du medbringe: Egen yogamåtte og to stabile tæpper (ikke uld eller fleece, men gerne bomuld - kan være badehåndklæder) og have behageligt tøj på, og vi praktiserer uden strømper/fodtøj.  
Tilmeld/Læs mere - (1)

GetFit M/K (GFIT)
Getfit – tag din styrke og sundhed ved hornene

Træningen er opbyggende styrketræning, hvor vi arbejder med kettle bells. Vi starter med at "skabe kontakt" til musklerne inden vi arbejder med tungere vægte.
Træningen er således perfekt til dig, der
  • vil i gang med styrketræning
  • har holdt pause fra styrketræningen i over 6 måneder, men som gerne vil i gang igen
  • "ikke tænder" på traditionel styrketræning
  • har indset, at kroppen har brug for opbygning, måske fordi den er begyndt at blive blød, usmidig, måske er begyndt at gøre lidt ondt.    
Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.

Træner: Rikke Strange Hansen, http://staerkogsundmk.dk/
Tilmeld/Læs mere - (1)

"3D-træning" M/K (3D)
3D træning

En blid træning, hvor fokus er på at træne hjernen og nervesystemet. Derudover træner vi øjne og balance system, som er to stærke og kraftfulde systemer i forhold til performance. Øvelserne udføres på bare tæer og tøj du kan bevæge dig i.

Træningen er således hjælp til smerter, stress, ufleksibilitet, ubehag, ømhed, dårlig balance, skader, træthed. Men alle kan have glæde af 3D-træning!

Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Blid yoga (BLY)
Blid yoga
 
Der indgår både hathayoga og yinyoga i "Blid Yoga", der strækker sig over 1 1/2 lektion.

I hatha delen indgår stillinger / flow, hvor vi bruger muskelaktivitet som i "krigeren" eller "solhilsenen". Herefter går vi over til yinyoga, der er en yogaform med fokus på vores bindevæv, og som er en mere meditativ praksis.

Vi holder stillingerne over lang tid, så musklerne kan slappe af og bindevævet blive strakt / stimuleret. Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage. Holdet henvender sig til alle fra den meget smidige til den meget usmidige, fra konkurrenceidrætsudøveren til den fysisk mere passive.

Medbring følgende: Yogamåtte og tæppe til den afsluttende afslaping og evt en lille trøje til yindelen, da du ikke får varmen af yinyoga.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Outdoor Fitness (OUT)
Outdoor Fitness

Træning for alle, der elsker den friske luft. Vi træner hele kroppen igennem ved at lave forskellige øvelser med og uden redskaber. En kombination af konditions-, styrke- og udholdenhedstræning, som alle kan være med til uanset niveau, og som man ikke kan undgå at blive i godt humør af. Medbring blot vand og evt. en måtte.
Træning foregår her: Hareskovens motionsbane (bål) i Lille Hareskov
 
Parkering på Skovlystvej Ballerup Laf mødested.

Bemærk: Holdet starter mandag 10. august og slutter mandag 5. oktober 2020.
Tilmeld/Læs mere - (1)